Vegokväll (allmänt känt som fina flickor äter inte kött)

Igår befann jag mig i Rönninge, hos Agnes och edith på en mysig vegokväll som vi även slog ihop med chailatte+paj kväll som vi så länge pratat om, lite mer exakt så har vi pratat om det hela terminen. så igår blev den vegetariska och laktorfria kvällen av, och den blev nog inte annat än lyckat.

Till middag bjöds vi på: underbar ratatouille, hemmagjorda falafels och baguette med eget vitlökssmör och mozzarella. Jag skulle inte sagt nej till lite sånt nu!
Till effterrätt bjöds vi på: hemmagjord chailatte och blåbärspaj, med glass och vaniljvisp. och även choklad till senare.

till min lycka, och fördel, spelades det twister som jag nog måste säga är mitt nya favoritspel, det är helt underbart roligt och jag kan ju dra lite fördel av att vara cheerleader och lite extra vig. Det tråkiga var att Klara mådde dåligt på kvällen och behövde åka hem, och det visade sig att hon hade feber. hon är en fin människa.
Två mycket bra dagar.

Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på Pulp fiction. kanske lyssna lite svagt på kent i bakgrunden också, kan ju inte slita mig ifrån dem!



Edith & jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0