man kan bli så trött

jag kan bli så trött på alla människor, på Sverige, på livet, påungdomen, på mig själv och allas liv.
jag förstår inte denna hets att vara inne, vara cool, klubba som minderårig.
varför allt detta?
vad gör en bättre av att man kommit in på ett sunkit ställe och dricker något skit för en förmögenhet.
varför får vi ett rus? en känsla av mogenhet och självsäkerhet?
jag kan bli så arg på människor som sitter på klubbar och tar kort på sig där de ser helt drogade ut trots att de mycket väll kanske bara låtit någon öl slinka ner.
jag blir så arg på att det är acepterat i samhället
jag blir arg på att det är det här som förväntas av en för att "tillhöra"
och jag blir arg på mig själv för att jag stundtals tänker, varför är inte det där jag?
varför är inte jag hipp, inne, cool, svår, indie kalla det vad du vill.
den där ettiketen som ska vara så orginell och egen
som snarare är mer mainstream än emovågen
alla är indie.


varför denna hets egentligen?
varför vill vi framstå som svåra?
så jävla många frågor som aldrig kommer få ett svar.
jag får utbrott på hela mänskligheten snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0