Är det självständighet eller rädsla?

Du säger baby det är lugnt
sätt dig ner, jag hämtar dig ett glas
självsäkert zickzackar du din väg fram
genom medelålders män med ölmagar
och uttråkade hemmafruar med köttslig lusta
och människor precis som du och jag

Jag leker med tanken att bryta mönstret
släppa dig inpå
vakna upp bredvid dig
spendera en hemmasöndag med dig

Men vi vet nog båda två
Att detta är vår sista kväll tilsammans
spårlöst kommer jag att försvinna
du kommer glömma mig lätt, gå vidare
jag kommer att tänka på dig
som han som nästan rubbade mitt invanda mönster

Kommentarer
Postat av: Bella

svar: Ja, det kan bli otroligt skrämmande att läsa det man har skrivit, det blir så äkta på nått sätt. När det bara är i huvudet så känns det gömt och när de blir nedskrivet så blir det plötsligt så real av allt.

varsågod =)

2010-11-14 @ 19:46:23
URL: http://dumpuckoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0